TUNE IN WITH >>> Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Loading ...

Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

The musical box (ή αλλιώς μια Βικτωριανή Ιστορία Μυστηρίου)





(Genesis – LP: Nursery Crimes 1971)

Υπάρχει ένα τραγούδι των Genesis, το Μουσικό Κουτί, το οποίο μας ταξιδεύει σε μία Ιστορία Μυστηρίου που διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Αγγλία.
Πριν ξεκινήσουμε όμως αυτό το ταξίδι στην φαντασία, ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία των Genesis,
του συγκροτήματος που εμπλούτισε και επηρέασε όσο λίγα τη μουσική σκηνή του progressive rock,
εμπνέοντας συγκροτήματα όπως οι Rush, οι Marillion, οι Ι.Q., οι Pendragon, κ.α.

Οι Genesis «γεννήθηκαν» το 1967 στην περιοχή του Surrey στην Αγγλία, όταν ο Peter Gabriel και ο Tony Banks (μέλη τότε του συγκροτήματος Garden Wall),
ένωσαν τις δυνάμεις τους με τους Anthony Phillips και Michael Rutherford (μέλη ενός άλλου γκρουπ, των Anon).

Το 1968, σε μία σχολική παράσταση, αφού ήταν ακόμα μαθητές, τους άκουσε ο παραγωγός Jonathan King.
Εντυπωσιασμένος από την εμφάνιση και κάποιο υλικό ηχογραφημένο σε κασέτα τους βοήθησε να υπογράψουν με την εταιρεία Decca,
δίνοντάς τους και το όνομα: Genesis, αφού ακόμα βρίσκονταν στην αρχή της καριέρας τους.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρώτο όνομα που είχε προταθεί ήταν Gabriel’s Angels, όμως επικράτησε το: Genesis.

Μετά από αρκετές αλλαγές στη σύνθεσή τους, ένα single και ένα άλμπουμ (το «From Genesis to Revelation» -1969),
το 1970 υπογράφουν με την εταιρεία Charisma και ηχογραφούν το «Trespass» με το οποίο οι Genesis βρίσκουν τον «ήχο» τους.
Στο άλμπουμ αυτό περιλαμβάνεται και το αριστουργηματικό The Knife.

Τότε γίνεται μία ακόμη σημαντική αλλαγή στη σύνθεση του συγκροτήματος, με την αποχώρηση των Phillips και Mayhew και
την είσοδο του Phil Collins και του κιθαρίστα Steve Hackett.
Αυτή ήταν και η σύνθεση με την οποία οι Genesis γνώρισαν την επιτυχία (Peter Gabriel, Tony Banks, Steve Hackett, Michael Rutherford και Phil Collins).

Είναι η εποχή που ο ήχος τους εξελίσσεται σε progressive rock, με την εισαγωγή πολύπλοκα δομημένων συνθέσεων και περίτεχνων ενορχηστρώσεων.
Ο Peter Gabriel βγαίνει στο προσκήνιο συναρπάζοντας και γοητεύοντας το κοινό!
Οι ζωντανές τους εμφανίσεις, αποτελούν σχεδόν θεατρικές εμπειρίες, με πρωτοποριακά σκηνικά, πυροτεχνήματα και εκκεντρικά κοστούμια.
Γεμάτες φαντασία και δημιουργικότητα, πλούσιες σε εικόνες, όπως και οι μουσικές που έπαιζαν.

Το 1971 ηχογραφούν το «Nursery Cryme», το οποίο σηματοδότησε την αρχή μιας σταθερής και συμπαγούς σύνθεσης για τους Genesis,
που μπήκαν πλέον στην πρώιμη κλασσική τους περίοδο. Η περίοδος αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τα καλύτερα,
κατά την άποψή μου, άλμπουμ τους, τα: Nursery Cryme, Foxtrot, Genesis Live, Selling England by the Pound και The Lamb Lies Down on Broadway,
το τελευταίο άλμπουμ με τον Peter Gabriel και εντελώς διαφορετικό από ό,τι είχαν κάνει ως τότε.

Η συνέχεια είναι λίγο ως πολύ γνωστή: O Phil Collins αναλαμβάνει τα φωνητικά και κυκλοφορούν τα επόμενα πολύ αξιόλογα άλμπουμ:
A Trick of the Tail και Wind & Wuthering.
Ακολουθούν δίσκοι που αν και έγιναν χρυσοί και πλατινένιοι οδήγησαν σε μια πιο εμπορική καριέρα με τεράστια απήχηση σε ευρύτατο κοινό,
χωρίς όμως να προσθέσουν κάτι περισσότερο καλλιτεχνικά.




Δισκογραφία:

1969 From Genesis to Revelation
1970 Trespass
1971 Nursery Cryme
1972 Foxtrot
(1973 Live)
1973 Selling England by the Pound
1974 The Lamb Lies Down on Broadway
1976 A Trick of the Tail
1976 Wind & Wuthering
(1977 Seconds Out [live])
1978 …And Then There Were Three…
1980 Duke
1981 Abacab
1983 Genesis
1986 Invisible Touch
1991 We Can’t Dance
1997 Calling All Stations

The Musical Box

Το Μουσικό Κουτί είναι ένα Βικτωριανό παραμύθι (μάλιστα παρουσιάστηκε και ως τέτοιο), γεμάτο ατμόσφαιρα μυστηρίου.
Αγγίζει θέματα όπως ο θάνατος, η μετενσάρκωση και ο πόθος.

Η ιστορία μας διαδραματίζεται στην Βικτωριανή Αγγλία και οι ήρωές της είναι δύο παιδιά.
Ο μικρός Henry Hamilton - Smythe ο νεώτερος, μόλις 8 ετών και η χαριτωμένη Cynthia Jane De Blaise William, ένα χρόνο μεγαλύτερη.
Τα δύο παιδιά περνούν τον καιρό τους σε μία εξοχική κατοικία και απολαμβάνουν τα παιχνίδια και τη συντροφιά ο ένας του άλλου.

Μία μέρα που είχαν πάει να παίξουν Κροκέ, η κατά τα άλλα γλυκύτατη μικρή Cynthia, σηκώνει το σφυρί της και με περισσή χάρη παίρνει το κεφάλι του μικρού Henry.

Δύο εβδομάδες αργότερα, η γλυκιά Cynthia ανακαλύπτει στο δωμάτιο του Henry ένα μουσικό κουτί, το οποίο εκείνος το αγαπούσε ιδιαίτερα.
Με μεγάλη ανυπομονησία, εκείνη το ανοίγει και…

Καθώς το μουσικό κουτί αρχίζει να παίζει τη μελωδία του “Old King Cole”, μια μικρή φασματική μορφή αρχίζει να σχηματίζεται. Ο Henry είχε επιστρέψει!

Όμως, ο μικρός μας Henry, όπως στεκόταν στο δωμάτιό του, ακούγοντας την τόσο αγαπημένη του μελωδία άρχισε να μεγαλώνει με γρήγορους ρυθμούς,
να γερνάει, ενώ το μυαλό και τα μάτια του ήταν αυτά του 8χρονου αγοριού που ήταν όταν έχασε τη ζωή του.

Η ζωή που ποτέ δεν θα ζούσε, όλες οι επιθυμίες του, άρχισαν να περνάνε μπροστά από τα μάτια του.
Η πιο μεγάλη όμως επιθυμία, αυτή που είχε σε όλη την τόσο σύντομη ζωή του, ήταν η γλυκιά Cynthia.



Η απόπειρά του να πείσει τη Cynthia Jane να εκπληρώσει το όνειρό του και να ενδώσει στις ρομαντικές του επιθυμίες,
οδηγούν την παραμάνα του να πάει στο δωμάτιο για να διερευνήσει από πού προέρχεται ο θόρυβος.

Ενεργώντας ενστικτωδώς, η παραμάνα πιάνει το μουσικό κουτί και το εκσφενδονίζει πάνω στον έφηβο σωματικά Henry,
καταστρέφοντας για πάντα και τα δύο, παιδί και μουσικό κουτί…

Το εξώφυλλο του άλμπουμ Nursery Cryme είναι μία απεικόνιση του τραγουδιού και της ιστορίας αυτής:
Η Cynthia κρατά ένα σφυρί του κροκέ, όμως… αντί για τις μπάλες του κροκέ, στο χωράφι υπάρχουν μερικά κεφάλια διάσπαρτα, ενώ διακρίνεται και η παραμάνα του Henry.



Οι στίχοι του 10λεπτου κομματιού, στην ουσία ξεκινάνε από τη στιγμή που η Cynthia ανακαλύπτει το μουσικό κουτί του Henry:

Play me old king cole
That I may join with you,
All your hearts now seem so far from me
It hardly seems to matter now.

And the nurse will tell you lies
Of a kingdom beyond the skies.
But I am lost within this half-world,
It hardly seems to matter now.

Play me my song.
Here it comes again.
Play me my song.
Here it comes again.

Just a little bit,
Just a little bit more time,
Time left to live out my life.

Play me my song.
Here it comes again.
Play me my song.
Here it comes again.


Old king cole was a merry old soul,
And a merry old soul was he.
So he called for his pipe,
And he called for his bowl,
And he called for his fiddlers three.

But the clock, tick-tock,
On the mantelpiece -
And I want, and I feel, and I know, and I touch,
Her warmth...

Η κορύφωση του τραγουδιού πραγματεύεται τα αισθήματα του Henry για την Cynthia, φανερώνοντας τον πόθο του για κείνη με τα λόγια:

She’s a lady, she's got time,
Brush back your hair, and let me get to know your face.
She’s a lady, she is mine.
Brush back your hair, and let me get to know your flesh.

I’ve been waiting here for so long
And all this time has passed me by
It doesn’t seem to matter now
You stand there with your fixed expression
Casting doubt on all I have to say.

...και στο φινάλε, όταν ο Gabriel τραγουδά:

Why don't you touch me, touch me,
Why don't you touch me, touch me,
Touch me now, NOW, NOW, NOW, NOW, NOW...

Στις ζωντανές εμφανίσεις των Genesis, για την τελευταία στροφή, ο Gabriel φορούσε τη μάσκα ενός γέρου (7,15 video),
ενώ ξεκούμπωνε το φερμουάρ της μαύρης φόρμας του φωνάζοντας why don’t you touch me… NOW…
O φωτισμός στο κρεσέντο, που έμοιαζε με χτύπο καρδιάς, προσέθετε στο δραματικό αποτέλεσμα, έως ότου ο γέρος πια Henry, άφηνε την τελευταία του πνοή…

The musical box







Χολαργός, 22/09/2011
Ελένη Τσουρή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου